Per celebrar els 260 anys de Cinzano, la marca
torinesa de vermuts va fer al Mercat de Mercats un tast dels seus productes.
En Giuseppe Santamaria (brand ambassador de Cinzano) va fer un recorregut històric per situar-nos en els productes que teníem a taula.
Des de la seva fundació l'any 1757, Cinzano ha viscut molt i ha canviat molt per continuar essent un referent en la producció de vermut. Amb un sistema d'el.laboració molt clàssic, gairebé artesà, els productes de la marca continuen essent fidels a l'essència del vermut:
- Vi aromàtic
- Aperitiu
- Beguda alcohòlica a base de botànics, entre els que l'artemisa té una presència destacada (Vermouth és una paraula alemana per l'artemisa). Els botànics determinaran la diferència entre els vermuts de cada país, doncs s'empren les herbes més locals.
Vàrem tastar quatre vermuts diferents, dos blancs i dos negres, i en ambdues modalitats, un clàssic i un premium.
Dels vermuts negres:
- El clàssic va ser el primer que es va fer. El color que té és degut al caramel, no a que es faci amb vi negre, doncs encara que hi hagi productors de vermut que emprin el vi negre, totes les modalitats es creen a partir de vi blanc. Té 16º d'alcohol. El seu color intens a ambre i les aromes de fruita es conjuguen amb una textura cremosa en boca i un retrogust picant i amargant.
- El premium és més complex. És òptim per a la mixologia, doncs té més cos. Graduació alcohòlica de 16º. Color amarronat i aromes a fusta i fruita seca. Té una entrada dolça i un final amarg.
En quant als blancs:
- El clàssic té 15º i té una forta aroma d'herbals i de fruita. D'entrada dolça, deixa anar aromes a herba fresca i cítrics.
- El premium, amb 16º, és elegant i d'aroma floral. Com el clàssic, és d'entrada dolça però amb final amarg, cosa difícil de trobar en vermuts blancs. El seu gust és afruitat.
En Giuseppe Santamaria (brand ambassador de Cinzano) va fer un recorregut històric per situar-nos en els productes que teníem a taula.
Des de la seva fundació l'any 1757, Cinzano ha viscut molt i ha canviat molt per continuar essent un referent en la producció de vermut. Amb un sistema d'el.laboració molt clàssic, gairebé artesà, els productes de la marca continuen essent fidels a l'essència del vermut:
- Vi aromàtic
- Aperitiu
- Beguda alcohòlica a base de botànics, entre els que l'artemisa té una presència destacada (Vermouth és una paraula alemana per l'artemisa). Els botànics determinaran la diferència entre els vermuts de cada país, doncs s'empren les herbes més locals.
Vàrem tastar quatre vermuts diferents, dos blancs i dos negres, i en ambdues modalitats, un clàssic i un premium.
Dels vermuts negres:
- El clàssic va ser el primer que es va fer. El color que té és degut al caramel, no a que es faci amb vi negre, doncs encara que hi hagi productors de vermut que emprin el vi negre, totes les modalitats es creen a partir de vi blanc. Té 16º d'alcohol. El seu color intens a ambre i les aromes de fruita es conjuguen amb una textura cremosa en boca i un retrogust picant i amargant.
- El premium és més complex. És òptim per a la mixologia, doncs té més cos. Graduació alcohòlica de 16º. Color amarronat i aromes a fusta i fruita seca. Té una entrada dolça i un final amarg.
En quant als blancs:
- El clàssic té 15º i té una forta aroma d'herbals i de fruita. D'entrada dolça, deixa anar aromes a herba fresca i cítrics.
- El premium, amb 16º, és elegant i d'aroma floral. Com el clàssic, és d'entrada dolça però amb final amarg, cosa difícil de trobar en vermuts blancs. El seu gust és afruitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada